torsdag 26. november 2009

syke bamser, dingser og svette kafèbesøk...


I dag har vi nesten blåst avgårde, så vi tok bilen opp til senteret. Begge gutta mine sliter litt når det blåser på tvers, for da får de jo ikke puste!! Godt det ikke regna i dag da vaffal.. Varm luft lissom. Snart desember.. Sånn var det jo aldri før da jeg var liten! Da var det lissom ganske sikkert man fikk hvit jul. Og det var alltid snø på bursdagen min! Det er greit nok det ikke er masse snø nå, men kan godt komme til jul.. Ikke så farlig at jeg ikke har fått kjøpt vinterstøvler til minsten ennå da. Cherrox nå passer veldig bra :) Uansett ... vi tok en tur på senteret og møtte fler venner på den faste kafèen... Først leverte vi bamsen til lillebror, som han fikk da han ble født. Det er en sånn supersøt bamse til å trekke opp i halen. Hver kveld har den spilt den lille låta si, men i det siste har halen blitt lengre og lengre og spilt bare et pling. Den fikk vi bytta og nå henger en ny kanin der - i samme stil og farge :) Lunsjen var virkelig en utfordring.. der hadde vi med barna våre, som alltid sitter stille og spiser maten sin pent... og aldri finner på å bli sutrete, trøtte eller stikke av ...... NOT! Neste gang skal vi bare være oss mammaene, så vi kan fullføre EN setning vaffal, uten brudd av barn som stikker av, må på do, gråter, slå seg... kaster boller.. kaster asjetter.... Utrolig koselig å møtes med unger også altså! Men, jeg mener.. man kan bli en smule svett! heheheh... Det høres ut som vi er en gjeng som ikke har kontroll på unga våre, men, i dag skjedde det skikkelig mye på en gang! Minstene våre er like gamle, så de syns jo det er stas å løpe når de finner snitt til det... (som for noen er HELE tida....går konsekvent i feil retning!!) -de har jo ærlig talt akkurat lært å gå! Søte er de der de tasser avgårde med de skjønne bleierompene sine... selv om man kanskje kan bli litt rar av å løpe etter hundre ganger, og bare rekke å spørre de andre ET spørsmål før man må løpe igjen... Vi har ledd masse. Må jo se komisk ut på utsida... sånn for andre... Men, da gikk jo planleggingsdagen unna da også! :) Vi måtte bort på merkeverksted å få tak i ny "dings" til bilen i dag, for den dingsen (les:oljefølerbryter) jeg kjøpte i går, var jo selvfølgelig ... FEEEIL!!! *arg* Er det mulig. Så utrolig praktisk at jeg har hatt fri tre dager nå, så jeg kunne dille med denna bilen! Oljelampa har SKREKET og blinka, så det var bra jeg ikke skulle lengre enn 1 mil på det lengste i dag... Nå er ny skrudd i, og bilen funker fint... håper vi!! Måtte jo ha mer olje i går, for på ei uke var bilen tom!! Jadda... siden den fikk sjekk og fiks forrige helg, regna jeg da med den olja holdt seg der litt lengre enn ei uke.... -så feil kan man ta! I mårra er det jobb igjen, før helga begynner. Grei kort uke egentlig ;-) Håper lillegutt holder seg frisk. Han ble plutselig litt ubestemmelig sutrete og blank i øya i sta.. satt på fanget og virket ikke helt i form. Ikke feber. Hmm.. håper han sover det av seg og at det bare er en tann som kommer.. Nå skal jeg scræppe litt... Later!!! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

mine layouter..