torsdag 26. april 2012

.... 4 åring til salgs????

 Jeg har alltid tenkt når jeg har sett hylende unger, at, "sånn skal ikke mine unger bli..."  DET går ikke å planlegge. Basta.. Jeg har et sånn barn som gjør mor sliten, sur, irritert, kampklar og litt flau... sånn midt i butikken - på gulvet - skrikende og hysterisk ... der mor blåser i om poden sitter der og hyler og handler ferdig ... Og det er like frustrerende i barnehagen, der han visstnok er en gullunga hele dagen...!!! .. helt til mor kommer og skal hente. Da kommer monsteret fram! Bare fordi han ikke ville ha på jakke eller kle på seg selv.... Turen hjem fra bhg i dag var preget av sipping og sinne. Så han sto på trappa i tjue minutter eller så i dag, og nekta gå inn...han skreeeeik.... tilslutt kom han jo, og YESS... jeg gav meg ikke og vant! Han ble våt fordi det regna, tissa nesten på seg, mista buksa og fikk vondt i hodet.... FOR en trassig kar...
men, han har en trassig mor også! Og da han endelig kom seg inn døra var han strålende blid! Hva skjedde ..?? Min deilige lille sinnatagg.. er jo glad i den lille klumpen, men til og med storebror blir litt oppgitt...

Forrige dagen fikk jeg med masse kefir hjem fra jobb. Da ble det litt baking siden den måtte brukes opp, og jeg slang sammen en krydderkake. Nå har jeg lagd en kanelkake. Måtte bare teste oppskrifta, og øve meg på litt nye kaker (de på jobben syns det er bra jeg øver...) Veldig god kake ble det! Og de er superenkle å lage!

Krydderkake:

200 gr smelta smør
1 liter kefir
500 gr sukker
650 gr mel
4 ts natron
2 ts kardemomme
2 ts kanel

175 grader i langpanne i ca 40 min... :)

I går gikk jeg og ei venninne nesten 1 mil på kvelden. Tok en skikkelig god runde... Deilig etterpå! I dag har jeg en skikkelig blodblemme på lilletåa, så ser vi bort fra den, så går det fint ;) nå er det natta her ... Frøken trøttesen må komme seg i seng. Ha en fin fin natt og god fredag i mårra! :)
LATER!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

mine layouter..