onsdag 10. februar 2010

den evige middagen.... og møkkete vinduer...

Støtt skal man fundere på hva man skal ha til middag. Her en gang for en stund siden skrøyt jeg av at jeg hadde laget meg en 3 ukers meny, faktisk.... som vi skulle gå etter og handle etter.... Hvor ble den av!??? Borte gitt .... skal leite en runde rundt og se om den dukker opp. Og jeg som gjorde min flid med den... kanskje katta spiste den, eller rett og slett lillegutt putta den i do .... (jaaa... det hender ting havner der, om man glemmer å lukke/låse døra til badet innimellom... i går lå det faktisk et tegneark nedi der....) Jeg syns faktisk Rema 1000 har gode ideer og fine oppskrifter! Har tatt med to sånne oppskriftblader derfra og får tips om jeg står fast. I går var det løvtynne kyllingfileeter og pasta på menyen. Alle spiste og var glade! Minsten her i hus er mest kresen. Sier ææææsj, og spytter ut om han ikke liker (flink å si ææææsj, selv om han ikke har smakt engang da...) Her er det ikke lov å si æsj, om man ikke har smakt! (men, si det til en på 19 mnd...) I dag blir det pasta bolognese. Ikke minsten sin favoritt, men det blåser vi i. Han får gomle pastaen sin -for det liker han. I mårra blir det barnehage på ham også. Blir godt det tenker jeg. Få ut litt tempo der borte... I dag tok vi en lyntur opp på senteret. Måtte sende et kort, og så susa vi innom Hattifnatten og fikk med en ullgenser til ham ;) Halv pris og greier! Nå våkner han vel snart. Egentlig skulle jeg ha vaska badet, men her ble jeg sittende... Litt deilig å suse rundt i blogglandia uten forstyrrelser... Ute er det nyyydelig vintervær, men på grensa til litt for kaldt! Ser varmere ut enn det det er. Skulle tatt vinduene mine også, for sola er guffen til å vise fram hvor skitne de er nå... men, det får vi ta til våren når varmen kommer! Jeg har tross alt støvsugd og vaska gulv her i dag... ;-) Ha en fortreffelig uke videre :-D

3 kommentarer:

  1. Kjørte forbi deg i sta, men tuta ikke i tilfelle noen sov... Var i bhg, men tok bilen i dag. Da vi kom hjem var det blitt "mildere" så vi har gått en runde nå. Friskt og deilig! 3-ukers menyer funker ikke her i huset heller...

    SvarSlett
  2. Evinnelige matproblemet ja.... Alltid like vanskelig å finne ut hva man skal ha til middag, men det hjelper jo (litt) med en plan;)

    Det var ikke så kaldt ute her hvertfall ca4-5 minus, det var greit på en joggetur jeg kom meg ut på, kjempedelig tur var det.
    Men du har jo fått vaska og greier, det er mer en jeg fikk gjort...Hmmmmm. Vinduene kan også vente ;) er det ikke det man har våren til?

    SvarSlett
  3. Jeg kan ikke tenke på annet en den fine muffinsen jeg spise. Har fått muffins på hjernen ;)
    Kakao med snødotter i er forrestn veldig godt og enkelt å lage hjemme, fungerer like bra med kjempestore dotter i også!!!

    SvarSlett

mine layouter..