tirsdag 1. oktober 2013

Høst, snørr og tips til middag... og andre tanker..

 Blogginnlegg fra sofaen, under ullpleddet. Ovnen putrer litt, men nå har det blitt litt varmere ute også, siden sola skinner og det er knallfint høstvær! Men, jeg er ikke akkurat som sola i dag. Bassilusker og gørr har inntatt kroppen, så i dag ble det "time out".. -så nå har jeg faktisk tid å blogge! Merker denne uka er litt roligere også, siden det er høstferie. Deilig med lite trafikk og roligere ettermiddager.. så nå får jeg tid å tenke på middager, oppussing og annet som jeg skulle gjort. Uten at jeg får gjort noe selvfølgelig! Litt småting man blir liggende å se på fra sofaen.... ideene bare popper fram!
På søndagskveldene er det ofte litt vrient å få ungene i seng tidlig, særlig når det går sånne fine programmer fra halv sju og utover. Newton ser vi nesten hver gang, og nå var det Barnas Restaurant etter det. Gutta er veldig interessert i å se disse ungene lage mat! Og vi snapper jo opp et par tips til middag. Tenkte vi skal prøve denne fiskevarianten de lagde nå. Sei og potetmos. Og med noe saus og ting og tang til ... og når en kokk har lagd det, må det jo bare bli godt! (.. om vi klarer kopiere akkurat sånn han lagde det da..) Minsten er alltids en utfordring, siden han har vanvittig sarte ganer .........

Nå er det på tide med noe i kroppen, og en ny kopp te med honning... *kverke all vondten* ... Later da!
Ha en fin høstdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

mine layouter..