onsdag 25. mars 2015

Gårsdagens middag - ny favoritt!

 Siden min bror, og guttas onkel kom en tur i går og hjalp meg (gubben er på hytta denne uka, så lite hjelp derfra..) så måtte vi fikse noe godt til middag. Da fikk jeg et tips fra en side jeg dumpa borti; tacotårn! Det var veldig godt og dette er noe vi garantert skal ha fler ganger :) Brukte en pakke tortillalomper (kan bruke vanlige og, og tror jeg går for det neste gang, selv medium tortilla ble passe store!) stekte kjøttdeig, og hadde i tacokrydder. Kuttet paprika, rødløk og hadde dette og mais oppi, pluss et glass chunky salsa og en boks hakkede tomater.
 Begynte med en lompe og smurte den med mager kesam, så et lag kjøttdeig... så gjentok jeg det med de fire lompene, delt på to hauger. Og ost på toppen. Gratineres i ovn på 190 grader ca 20 min..
 Delte hvert tårn i to, og det ble mer en nok mat til hver! Lagde salat og serverte et par tortillachips ved siden av.. NAM! Jeg orka ikke spise opp hele min, men min sønn på 9 klemte i seg hele porsjonen! Jeg ser for meg et høyere matbudsjett nå som gutta blir større... Den eldste spiser i allefall bra med mat for tida...!
Er skikkelig klar for at ryggen min skal bli fin igjen. I tillegg til at man da kan jobbe, trene og leve normalt igjen, så blir det deilig å orke fikse opp litt ute i hagen snart. På tide å bytte ut disse her på trappa kanskje..... ting tar litt tid innimellom! Men, nå sies det at det skal komme et nytt lass med snø til helga, så det er jo ikke noe stress.... Gleder meg til avslappende påske med alle gutta mine og. Nå kommer vel snart eldstemann hjem med bussen. Det har blitt litt busskjøring på dem i det siste, siden jeg ikke egentlig får kjøre så mye bil. Lillebror skal hjem til en kompis, så i dag blir det igjen fisk på meg og eldste! hihih.,. vi er så glad i det at det er det vi velger når bare vi to bestemmer :D Ha en veldig deilig onsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

mine layouter..