mandag 7. september 2009

Return, blåbærtur og planleggingsdag...

I dag har det vært planleggingsdag i barnehagen, så gutta og jeg har kosa oss i hele dag...Først i dag dro vi til helsestasjon. Var der halv 9, så vi har ikke lata oss! Målte storebror i dag, og han er en stor 3 åring! Hele 107 cm lang!! Ikke rart han vokser ut av klærne sine fort... i mai målte han faktisk 103,5! Det er bra mye på kort tid det...
Vi var på kafeen og spiste lunsj med kompisen til lillebror etterpå.. Storebror gikk hele veien opp til senteret! Så flink! Er et stykke å gå og nesten bare oppover.. Lillebror har faktisk gått litt i dag selv! Han tar noen 2-3 små skritt når han har noe i nærheten å holde i. I dag har han stått mye alene midt på gulvet, og til og med tatt en dans helt alene uten å holde seg!! Fikk knipset et par øyeblikk i sta da han famlet bort mot den andre stolen. Greiere når man har no å holde i da! Som linsedekselet til mamma, sjempel...
Jeg var på farten lørdag kveld... og denne gangen sier de igjen det var en slags avskjedskonsert.. Får se nå da hvor lenge de holder seg borte, før de prøver litt igjen....(snakker Return, om noen er usikre her..) og derfor litt småsliten søndag morgen. 3 timer søvn og opp igjen til to glade og uthvilte småtroll. De blåser vel i om mamma har tatt seg en fest kvelden før... Etter de raserte stua med Duplo og alt annet av leker, dro vi en tur til hytta til mommo og offa. Måtte bare ha litt skau-luft! Vi tok på gummibuksa og dro ut i det knallfine været! Måtte bare nyte det når det først var her! Planen var å plukke blåbær, men det var dårlig med blått i terrenget.. mye tyttebær da! Vi fant ca 9 stykk (som storebror sa...-og da må vi tro ham..) og alle spiste lillebror opp... De var litt sure, men ned gikk dem.. Vi gikk oss varme både til og fra siden vi overrasket mommo og offa, og parkerte ved bommen. Er et stykke å gå, men også her var storebror flink å gå uten å klage!

.. svett ble jeg lørdagkveld også. Utrolig gøy, show, rock & roll, og litt hopp og sprett. Tempen steg raskt i lokalet! Møtte også ei venninne det er mange år siden jeg så sist. Koooselig! (møte var avtalt da..) Etterpå ble det litt backstage og skravling og et lite nachspiel på hotellrommet senere.. Nå er det snart kvelden her, og jeg må dra på jobb før gutta står opp i mårra :) Ha en fin fin uke!! :-)


1 kommentar:

  1. Hei Monika ! Her kommer det endelig et notat fra meg(sist jeg prøvde ble det borte på mystifistisk måte???,men jeg prøver igjen ; )Kjempe fin fin og koselig blogg du har. Koselig å følge med på hverdagen din/deres. Ser at du kosa deg i helga igjen kremt,kremt...;)Du er så utrolig flink og kreativ,snill og god som gull. Vi høres,klem Liss-Helen

    SvarSlett

mine layouter..