tirsdag 19. mars 2013

Sykedager og god lukt på kjøkkenet ...

 .. jeg rakk en kopp te på jobb i går før barnehagen ringte. Lillemann er blitt syk og det kom begge veier. Nå er heldigvis den spyinga over, men nå har han feber og har vondt i hodet. Eneste han får i seg er sånne små smoothier, som man får kjøpt i barnehylla på butikken. Ja,ja..  er jo noe. Ellers blir det lite inn i den kroppen. Liten er han fra før ...
Jeg har fått to urteplanter i kjøkkenvinduet. Håper de holder seg :) lukter godt her nå. Lagde foccacia i sta. Jeg har sett maaange diverse oppskrifter. Har du en god en så del gjerne!
Jeg brukte :
  • 7 dl vann
  • 25 gr gjær
  • 4 ss olivenolje
  • 1,5 ts salt
  • 0,5 ts sukker
  • 14 dl hvetemel
  • olivenolje, maldonsalt, rosmarin
Den ble veldig klissete å ha oppi forma, men den ble veldig god også da ;) Selv ikke det frista minsten. Eldstemann syntes det smakte og lukta nydelig! (han har alltid vært en fornøyelse å lage mat til...) Nå maser mini om KOOOOS .... og han som er såååå varm! Puh ... jeg får kose litt med den lille varmeovnen da :) Ha en fin fin kveld - med eller uten feber! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

mine layouter..