lørdag 11. desember 2010

prosjekt pepperkakehus!

I dag har det faktisk vært såpass normal temperatur ute, at man har kunnet leke litt ute i snøen! -5 og endel snø. Alle gutta i huset ble "kastet" ut av mor, som flyttet litt møbler, vasket klær og ryddet litt inne. Gutta måkte ute og dro på butikken..
Da de kom tilbake ble det pynting av årets pepperkakehus! I fjor fikk jeg en sprøytepose med tupper av mamman min. Jammen var den lettere å sprøyte på! Dessuten stivpisket jeg eggehvite, litt sitron og melis i år. Det sitter mye bedre! Men, jeg pisket ikke nok andre gang, så den andre delen av taket ble litt bløtere...
Minsten syntes det var stas å pynte og ble lissom aldri ferdig. Han tenkte at det var plass til maaaaange seigmenn i pipa.... Nå står det pent på peishylla vekk fra små pøblete fingre ... Storebror er ikke som lillebroren sin. Han fikk ikke bare pynta hus, men magen også. Lillebror spiste ikke en eneste nonstop eller seigmann. Han er av den sunne typen i denne familien som ikke spiser noe form for godis eller kaker...
Denne uka har det vært fantastisk vintervær, selv om det har vært i drøyeste laget kaldt... -27 grader her på bygda en kveld denne uka. Rekord visstnok. Jeg har hatt så lyst å ta masse bilder, men litt vrient når det er mørkt når man drar om mårran og mørkt innen man kommer hjem.. En dag denne uka, da jeg hadde litt utejobb, tok jeg dette ... Båten var full av sjøsprøyt som hadde frosset på siden, og frosttåka lå lett over vannet... ganske fint! :) Nå skal det lages pizza og ta fatt på lørdagskvelden. Jeg kjenner jeg har lyst å scrappe litt... Har noen barnebilder av oss, som hadde vært gøy og fått gjort noe med .... Later!! :) I morgen venter fler prosjekter ........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

mine layouter..